marți, 20 martie 2012

Doza mea zilnică de vitamine


Mă pasionează pe lângă cosmetice și cam tot ce ține de viața sănătoasă. Nu sunt vegetariană, însă încerc să mănânc variat și cât mai sănătos. Beau multă apă zilnic, beau ceaiuri, mai ales verde și alb, iar sucuri carbogazoase și alcool nu beau aproape niciodată, la Cola am renunțat din 2008 (nici măcar nu am mai gustat de atunci). Nu încerc să fac din asta o obsesie, îmi place să cred că am integrat-o în stilul meu de alimentație de zi cu zi, e un mod de viață. Mai am de lucrat mai mult la partea cu sportul, însă merg zilnic foarte mult pe jos și îmi spun mie că se pune și asta:D. Eu am luat dintotdeauna suplimente alimentare - cu pauze totuși, iar din toamnă am decis să fiu mai organizată. De Crăciun mi-am luat și cartea de mai jos care are informații extrem de utile - de la ce înseamnă fiecare vitamină, fiecare mineral și substanță nutritivă, la sursele naturale și sintetice, la cele mai bune formule sau doze pentru absorbție, la interacțiunea cu medicamentele sau cu alte suplimente, la ce e recomandat ca regim de suplimente zilnic pe vârstă sau ocupație, la nevoi foarte specifice precum boli, cartea aceasta e magică pentru mine. O să sintetizez și unele lucruri interesante aici - de fapt e toată interesantă. 



Vreau să menționez foarte clar că nu sunt doctor, nu recomand suplimente în acel sens, eu doar vă împărtășesc părerea mea din experiența mea proprie, din felul în care mă simt și în care cred că mă ajută suplimentele pe care le iau. Am luat patru luni (din septembrie până în decembrie anul trecut) vitamina C forma aceasta  la recomandarea unei doctorițe. Ulterior am aflat din cartea de care vă spuneam mai sus că forma e într-adevăr bună, ea având flavonoizi din citrice și cireșe acerola sub formă de pudră. O să vă povestesc mai pe larg despre vitamina C într-o postare separată, dar acum îmi vine în minte ceva care m-a dat pe spate să zic așa și anume că vitamina C în doze mari poate duce la infecții ale tractului urinar și poate modifica rezultatul multor analize. Eu acum iau vitamina C doar într-un supliment de vitamine și minerale, o doză mai mică, de întreținere să zic așa. Cel mai important beneficiu (cred că a contat și rutina de îngrijire externă a pielii prin produsele Paula's Choice) a fost că mi s-au estompat foarte multe din urmele de la coșuri, iar pielea se vindecă mult mai repede, chiar dacă mă lovesc sau zgârii (înainte era toată zgârieturi și vânătăi).

Eu acum iau zilnic așa:


- o tabletă de multivitamine și multiminerale dimineața (uneori rup tableta în două pentru dimineață și seara) din ce vedeți mai sus (am luat până acum 2 luni acest supliment care e foarte bine formulat din punct de vedere al gramajului și dozei fiecărei vitamine, plus că mineralele sunt chelate cu aminoacizi pentru absorbție ideală, dar e foarte bun și acesta de mai sus, mai ales că e rezonabil la preț - 16 lei, față de 50 de lei celălalt; am vazut că pe iherb produsele de la secom au prețuri absolut minunat de accesibile și plănuiesc să dau iama acolo soon)
- o capsulă de Omega 3 


- două tablete de acid folic - una dimineața și una seara
- o tabletă de zinc seara
- două tablete vitamina D (suplimentez pentru absorbția calciului și magneziului de mai jos, plus că e recomandat să luam vitamina D nu doar pentru asta, ci mai ales pentru că ultimele studii arată că este una dintre cele mai importante vitamine anti-cancer)


- două tablete de calciu cu magneziu din Dm - 14 lei cutia, descoperire recentă, până acum descoperisem proporție ok la Doppel Hertz (conform cărții de mai sus, orice femeie cu vârsta peste 19 ani ar trebui să ia zilnic calciu cu magneziu - foarte important ca doza de calciu să fie dublă față de cea cu magneziu - de exemplu 400 mg Ca cu 200 mg Mg, aceasta fiind proporția ideală pentru absorbția calciului)
- ce mai iau dar nu e în poze: spirulină și ulei de primulă (primul pentru efect detoxifiant la ficat și sânge, iar al doilea pentru piele - în combinație cu zinc neapărat)

Suplimentele de la Basic Nutrition sunt foarte bune, iar prețul lor e absolut imbatabil, în jur de 10 lei maxim cutia. Se găsesc din păcate doar în farmaciile Catena, iar în ultima vreme tot mai greu, am senzația că nu prea mai aduc. Oricum plănuiesc o comandă la iherb soon. 

Voi ce suplimente luați?

2 comentarii:

Katyna spunea...

Ce postare utila, in ton cu dorinta mea de a lua suplimente de pe iherb.
O sa incep si eu sa iau in mare cam ce-ai mentionat si tu aici.

Apropo de Omega 3, am avut satisfactia de a o convinge pe bunica mea, si indirect pe matusa, ca pastilele cu omega 3 sunt foarte bune. Mama oricum lua de cateva luni, tot indemnata de mine. :D

Nu stiam ca la Catena au preturi asa accesibile. O sa dau o raita si pe la ei.

Milena spunea...

@Katyna: Ma bucur ca ti se pare utila. O sa postez zilele astea ce recomanda in carte doctorul autor sa ia femeile din segmentul nostru de varsta si nu doar atat. Foarte frumos ca ai reusit sa o convingi pe bunica ta. Bunicii mei iau de cativa ani Omega 3, mama la fel si recent la analize i-a zis o doctorita ca nu a vazut oamenii de varsta ei (46 acusi) care sa aiba nivel de "colesterol bun" atat de mare si din "colesterol rau" atat de putin. Eu sunt sigura ca Omega 3 au ajutat-o si o sa iau in continuare. Eu iau doar o capsula, dar dupa 40 de ani e recomandat sa se ia mai mult, pana la 3 pe zi chiar.
Da, la Catena au preturi ok la marcile exclusive, dar cum spuneam, sper sa gasesti ca eu am cautat ultima data vitamina D in 4 farmacii Catena si greu am gasit. Sa ai o zi faina!

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...