sâmbătă, 5 ianuarie 2013

Skincare routine - winter 2012


Am avut câteva zile pline și mai urmează altele și mai și cam încă o săptămână - prima mea sesiune în franceză, cu 3 examene în 2 zile - nuuuu, mai bine nu mă mai gândesc. Am zis totuși ca prima postare pe noul an - deși încă mă simt în 2012 uneori, azi am și scris data greșită la niște proiecte - pun pariu că și voi pățiți chestia asta - să fie cu noua mea rutină de îngrijire a tenului. 

Vă povesteam aici ce și cum foloseam în toamnă, dar de atunci lucrurile s-au schimbat. Mai pe scurt, am probleme destul de mari cu exfoliantul lichid cu 2% BHA. Am început prin decembrie să văd unele schimbări, am oprit folosirea lui și a altora pe rând, pentru a vedea de la ce mi-au apărut mici coșuri/bubițe albe cam pe toată fața. După mai multe experimente, am decis că exfoliantul cu 2% BHA e problema. M-am convins de asta acum două zile când m-am întors de la mama la noi acasă și am început iarăși să testez exfoliantul (l-am lăsat acasă cât am fost la mama - și am avut un ten de care am fost foarte mulțumită cât am stat la ea, deși am avut și fluctuațiile hormonale care mă vizitează mereu de sărbători, vacanțe, când să stau  și eu liniștită - Murphy rule all over). L-am aplicat la două zile, ca la începutul folosirii sale, în februarie 2012 și m-am trezit cu un ten super roșu, aproape plin de mici bubițe/coșulețe albe. I'm going crazy in here!!! Dar o să vă spun mai multe despre întreaga mea experiență cu 2% BHA după sesiune. 

Rutina mea s-a schimbat așadar. Mai jos sunt produsele pe care le folosesc și felul în care le aplic.

Dimineața



Dimineața: - curățare cu gelul de la Eucerin, masat pe pielea umedă, clătit și apoi șters tenul cu un servețel de hârtie. Apoi aplic cu degetele tonerul Skin Balancing de la PC, aștept să se usuce câteva minute, timp în care mă spăl pe dinți sau pur și simplu mă uit în gol în oglindă încercând să rezist ideii de a mă întoarce în pat. După toner aplic Brevoxyl doar pe pustule dacă e cazul, dacă nu aplic Skin Balancing SPF 15 sau Moisture Boost SPF 30 în funcție de cum e afară. Zilele astea e așa de întunecat și nici nu am prea ieșit din casă, așa că e mostly SPF 15. 

Seara




Seara: - dacă m-am machiat în ziua respectivă, demachiez ochii cu bifazicul de la Dr. Pierre Ricaud, care îmi place că nu e deloc uleios, șterg ochii și tenul cu dischete îmbibate în micelara Sensibio/Créaline de la Bioderma. Apoi urmează curățare cu același Eucerin, masat puțin mai mult seara pe ten înainte de a fi clătit și aplicarea tonerului Skin Balancing. Aici încep modificările. Am renunțat la BHA și aplic de două ori pe săptămână 10% AHA, aștept cam 10-15 minute, aplic tratamentul Resist Pure Radiance Skin Brightening care se absoarbe cel mai repede dintre toate produsele încercate vreodate de mine și la vreo 5 minute aplic serul Skin Balancing. În serile în care nu aplic AHA aplic după toner masca Skin Recovery pe post de cremă hidratantă and that's all, folks. Nu mai aplic ulei de jojoba deloc zilele astea, măști nici atât de multă vreme, cu scrubul cu bicarbonat fac pauză până trece iritația cu aceste coșulețe.

Deocamdată sunt mulțumită de noua rutină, aștept să îmi treacă de tot bubițele de după criza cu 2% BHA. Mă tot gândesc că aș reveni la un moment dat la gelul exfoliant cu 1% BHA care mi-a făcut mult bine. Poate 2% e prea mult, mai ales că eu sunt și alergică la aspirină și tenul a simțit că am exagerat. Mi-aș dori după 10% AHA să încerc Resist 5% AHA, pentru a-l folosi mai des. 

Care e rutina voastră actuală și ce experiență ați avut cu exfolianții chimici? Lăsați-mă părerile voastre în comentarii, chiar mă interesează mult, poate îmi mai vin idei și mă inspirați!

Și pentru că tot e prima postare pe 2013, vă spun la mulți ani, să fiți sănătoase și să bifați tot din wishlistul vostru - de orice fel!!!!

pupici,
Milena

16 comentarii:

Monica - Pisica albastra spunea...

Apropo de experienta cu exfoliantii chimici - chiar voiam sa vorbesc cu cineva despre asta: Eu am mi-am cumparat mai multe seturi de mostre PC cu convingerea clara ca e musai pentru mine sa incerc un produs cu BHA. BHA-ul e teoretic perfect pentru mine - am tenul gras si atacat ocazional de eruptii acneice. Ei bine, efectul BHA-ului pe tenul meu a fost...controversat. In perioada destul de lunga cat am folosit toate mostrele - am avut vreo 6 si foloseam cam 1 la 7-10 zile, tenul meu nu a manifestat imbunatatiri majore. Observam o curatare superficiala si un ten parca mai luminos, insa imi tot apareau cosuri dureroase, in piele. Nu am da mare importanta crezand ca tenul meu trece printr-o perioada mai nefasta. Insa de cum am terminat mostrele de BHA si am trecut la cele de AHA, tenul meu a reactionat instantaneu. Sincer iti marturisesc, desi nu ma inscriu in tiparul clasic al persoanelor carora li se recomanda de obicei AHA - nu am tenul uscat, nici riduri, nici pete de soare - cu toate astea beneficiile AHA-ului pentru tenul meu gras si acneic sunt evidente. Daca folosesc acest exfoliant seara, a doua zi parca am o noua piele. Nu stiu cum sa explic, dar pentru mine AHA e tot ce mi-am dorit sa fie BHA si parca nu e.

Adiana spunea...

Sa vezi ce am patit eu, tot cu BHA 2% lichid. Desi in vara mi-a mers super bine, incepand cu decembrie a inceput sa imi usce tenul din ce in ce mai mult. La un moment dat (cand inca nu ma prinsesem care e faza), aveam cojite all over, care nu treceau cu nimic. Am renuntat pe 18-19 decembrie la exfoliant si de atunci tenul meu si-a revenit. Mi-am luat acum 2% BHA gel poate e mai bland si imi merge mai bine, sa vedem ce o sa fie.

Milena spunea...

@Monica - Pisica albastra: stiu exact ce vrei sa zici, eu am patit ceva asemanator. am inceput sa folosesc BHA 1% varianta gel pe 31 iunie 2011. Am observat imbunatatiri, dar foarte greu - adica ceva de genul cateva luni bune. Din februarie 2012 am trecut pe 2% BHA lichid de data asta, mi-a mers okish o vreme, ma tot descuamam, am incercat in fel si chip sa-l pun in rutina. In iulie 2012 am incercat AHA 10% si chiar daca il folosesc mai rar ca e destul de puternic - de aia m-as orienta catre un 5% la un moment dat, efectele - ten luminos si neted, cosuri reduse chiar - s-au vazut aproape instant. Da, ar trebui sa ne incadram pentru BHA, dar asta e. Eu nici nu mai stiu daca mai am curaj sa mai incerc BHA iar, poate doar 1%. But we'll always have AHA, right? multumesc pentru comentariu, te pup!

Milena spunea...

@Adiana: eu nu am avut cojite, dar am avut si inca mai am cateva nebune de bubite albe mici care ma enerveaza la maxim - de pe 2 ianuarie zici ca is monstru. Eu nu mai incerc 2% BHA prea curand, m-as intoarce la gel 1%, e mai safe pentru mine. Sa ne spui cum e gelul cu 2% si mai ales cum e differin!!! pupici

Stefania spunea...

Eu am folosit BHA 2% gel 1 an si ceva si nicio imbunatatire.Am trecut la 2%lichid in speranta unui ten mai curat si de atunci dezastru.Mi se inroseste fata, imi apar pete rosii pe frunte, pe nas si pe barbie de nu pot iesi din casa fara fond de ten.
Pentru mine exfoliantii PC s-au terminat, nu-si prea merita banii mai ales acum ca iar au scumpit produsele. Lotiunea tonica mi-am cumparat-o si eu dar la fel nu vad nimic.
Tu ai simtit vreo imbunatatire cu Resist Pure Radiance Skin Brightening?Eu nimic si asteptam mai mult mai ales ca ce pret are.
Chiar ma uitam acum ca am incercat nu stiu cate produse PC din august 2011 si din pacate pana in prezent aspectul tenului meu nu s-a imbunatatit deloc.

Georgiana spunea...

Wow, si eu care credeam ca mie nu-mi merge lichidul cu 2% BHA, citesc la voi si ma ingrozesc! :( Am testat in vacanta de Craciun o mostra de gel 1% BHA si mi-a placut la nebunie cum mi-am simtit tenul, asa ca am decis sa-l comand direct si sa nu ma mai complic. Pacat ca experimentam pe bani multi si nu putem anticipa anumite nevoi pe care pielea le are azi dar se schimba peste 1 luna, 2/3... asta e, important e sa invatam din greseli si experiente :)
Pupici si sper sa se rezolve problemele pielii cat de curand, dar mai ales multa bafta la examene!

bydee-make-up spunea...

Te felicit pentru rabdare si perseverenta. Eu doar in vacanta am reusit sa respect toata rutina pentru ingrijire, altfel...mai omit cativa pasi. :)
Pupici

Milena spunea...

@Stefania: imi pare tare rau ca nu ai observat nicio imbunatatire a conditiei tenului tau dupa atata timp de folosire a produselor PC. eu cu gelul 1% BHA am avut rezultate multumitoare, cum spuneam, atat doar ca a durat cateva luni bune. mie tonerul SB imi place mult, de la el am observat imbunatariri chiar mai repede. problema mea acum e ca 2% BHA lichid nu mi-a priit deloc in cele din urma, dar macar am aflat care e problema. despre tratamentul Skin Brightening nu iti pot spune prea multe, il folosesc abia din a 3a zi de Craciun, dar voi scrie parerea mea de indata ce imi dau seama ce si cum.
din experienta mea cu produsele PC, cel mai bine e sa incepi cu o rutina simpla - daca tu chiar consideri ca niciun produs PC nu te multumeste, incearca altele, dar nu uita sa fie bine formulate si fara iritanti. asa ca incepe simplu - curatare blanda, nu mai pune nici toner, nici exfolianti, dar pune ceva antibacterian gen brevoxyl daca e si apoi doar hidratare si protectie solara. apoi incearca usor usor sa mai bagi cate un produs, poate cine stie... succes! si te mai astept :*

Milena spunea...

@Georgiana: da, ai perfecta dreptate, experimentarea pe bani multi e dureroasa cand dai de probleme. a fost vina mea ca m-am bagat la 2% BHA lichid, cu gelul 1% am avut rezultate super. trebuia sa ma ghidez dupa "if it ain't broke, why fixe it", dar data viitoare de acum. multumesc mult, draga mea, sa fieee!!! :)

Milena spunea...

bydee-make-up: multumesc mult! eu incerc sa fiu perseverenta si dupa un timp a devenit un obicei, asa ca nu consider ca depun prea mare efort. multa bafta cu perseverenta si tie! pupici

Alina Canura - Anghel spunea...

Eu am avut experiente nu tocmai placute cu PC. Am folosit BHA 2%, din mostre, am mers pe acelasi principiu ca Monica, am cumparat mai multe si am asteptat sa vad efectele. Si mi s-a intamplat acelasi lucru: de cand am inceput sa le folosesc, am observat aparitia cosurilor dureroase, eu care n-am avut asa ceva in viata mea. Imbunatatiri ale tenului nu am observat, asa ca ma bucur ca nu am cumparat un produs full size. Poate imi comand ceva cu AHA, sa vad cum reactionez si la el.

Milena spunea...

@Alina Anghel: imi pare rau sa aud asta, poate 2%BHA a fost prea puternic. ai incercat mai intai 1%? eu zic sa testezi AHA prin mostre, cel mai mult mi-au placut Resist 5% si varianta cu 8%. pup!

yanna spunea...

Si eu am avut probleme de adaptare la vremea de iarna si inca nu am ajuns la un echilibru deplin. Foloseam exfoliantul Clear Regular Strenght, care din cate am inteles este intre 2% gel si 2% lichid ca "putere". Si in restul anului imi facea miiiici neplaceri, pielea se inrosea putin dupa aplicare, dar cand s-a lasat frigul nu a mai fost chip. Imi pare atat de rau dupa el, ii iubesc textura, e fix ca apa si nici nu-l simt pe piele.
Initial m-am gandit sa-l inlocuiesc cu 1% gel, am luat mostre, dar cum-necum nu mi-a placut de la primele utilizari. Asa ca am cumparat 2% lotiune si e foarte ok pana acum. Imi place ca e un pic emolienta si ajuta la senzatia de hidratare, per total. Eu zic ca merita incercata :)

Milena spunea...

@yanna: multumesc pentru sugestie, voi incerca niste mostre cand am ocazia! chiar ma uitasem la lotiune, ma gandeam ca o fi mai hidratanta. te pup!

Frumusete si ingrijire spunea...

Buna !:*
Eu cu exfoliantii chimici nu prea ma impac...mereu am avut probleme cu ei.Mai ales pentru ca imi usuca tenul foarte tare...dar acum tine de tenul fiecaruia:)

Milena spunea...

@Frumusete si ingrijire: buna! :) da, intr-adevar, pot usca tenul, depinde cum ii si integrezi in rutina de ingrijire. poate cu o concentratie mai mica daca e...merge mai bine. :D

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...